4. 9. 2012

Crowbar, Jasta, Senses May Wither - reportáž

Středeční koncert uprostřed prázdnin jsem si nemohl nechat ujít. Nedaleko od našich hranic se parta nadšenců rozhodla otevřít klub a zvát kapely, které jinak hrají spíš ve velkých městech, u nás na ně musíte zajet do Prahy...

15.8.2012,

LA Style Café, Cham, Německo

Crowbar, Jasta, Senses May Wither

Středeční koncert uprostřed prázdnin jsem si nemohl nechat ujít. Nedaleko od našich hranic se parta nadšenců rozhodla otevřít klub a zvát kapely, které jinak hrají spíš ve velkých městech, u nás na ně musíte zajet do Prahy. Po odjetí turné se svou domovskou kapelou Hatebreed tu frontman kapely Jasta zůstal, aby odehrál čtyři exkluzivní klubová vystoupení se svým projektem nazvaným jednoduše Jasta. Jediným nepříjemným zjištěním po mém příjezdu na místo bylo , že v Německu je církevní svátek a tudíž se mé plánované nákupy nekonají. U klubu je hned řeka s kempem a tak jsem se dvě hodiny poflakoval kolem řeky a příjemně strávil klimbající na dece u vody. A je tu půl devátý - vzhůru do klubu! U klubu se ještě musím zastavit. Je zařízený, jak už název napovídá, v americkém klubovém stylu LA. Není to žádná rychlovka, klub je zařízen s typickou německou pečlivostí do posledního detailu. Uvnitř najdete i starý americký Buick, motorku a jeden z nejdelších barů, co jsem kdy viděl. Rock and roll forever!!! Velkým plusem pro mě jako nekuřáka je zákaz kouření ve všech prostorech klubu, který je navíc příjemně klimatizován. Kdo chce pokuřovat, může si sednou ven na stylovou zahrádku. Za tohle Němcům dávám palec nahorů.

Na koncert se nakonec dostavilo kolem 150 fandů tvrdé muziky ze širokého okolí. Přesně načas začíná předkapela Senses May Wither. Přiznávám se, že na předkapelu jsem nepřijel. Uvnitř klubu je v oddělené koncertní části i přes klimatizaci horko a tak se věnuji spíš obhlídce klubu a procvičuji si svoji ochabující znalosti němčiny s místními. Kapelu jsem si předtím poslechl na jejich profilu a i podle toho co jsem slyšel se jednalo o solidně zahraný metalcore, přesně tak jak je dneska v Evropě stále v kurzu. Po půl hodině předkapela skončila a já se pomalu přesunul do koncertní části klubu. Po krátké pouze už nastupuje ten na kterého jsem přijel – Jasta se svojí bandou. Registruji kytaristu z Kingdom Of Sorrow a ostatní členové kapely jsou mi utajeni. Žádné podrobnosti o koncertní sestavě jsem nikde nenašel. Druhý kytarista je mi povědomý, ale já prostě nevím kam s ním. Co mě hned zaujalo byl naprosto čitelný, krystalicky čistý zvuk, který naštěstí vydržel až do konce vystoupení obou kapel. Klobouk dolů, tak luxusně nazvučený koncert jsem neslyšel už hodně dlouho! Jasta jede pěkně od podlahy jednu pecku ze solové desky za druhou. Vedle mě pohazuje svou hřívou basák z Crowbar a s pivkem v ruce se spokojeně usmívá Kirk Windstein – to jsem ještě nevěděl, co má tento sympaťák za lubem…. Jasta a Kirk spolu samozřejmě mají svůj projekt Kingdom Of Sorrow a tak si říkám, sakra pánové, což takhle si dát nějakou tu skladbičku, to by bylo něco! A hned jsem se dočkal, další song byla právě coververze z druhé desky KOS, fantasticky zahraná Soldiers Of Hell, původně od německých Running Wild. To už Kirk zpívá na podiu. Pak odchází, Jasta dávají ještě čtyři songy a pak se plní moje přání. Kirk si bere kytaru a společně dávají až do konce pecky od Kingdom Of Sorrow! Jsem na vrcholu blaha, slyšel jsem jak nejlepší vály od Jasta ( přece jenom na desce má spoustu hostů o které jsme živě ochuzeni ) , tak nejzásadnější záseky od mých oblíbenců KOS. Ufff… to byla jízda! Už jsem toho viděl opravdu hodně, ale tohle byla jedna z nejlepších akcí vůbec! V KOS se prostě kříží to nejlepší – Jasta tomu dává hardcore říz a Kirk svůj nezaměnitelný sludge sound. Po koncertě si ještě kupuji přímo od jako vždy usměvavého Jasty jeho cd a nechávám si ho podepsat. Těsně před koncertem jsem si koupil vstupenky na další tři akce. Nicméně díky tomu nemám už u sebe dostatek eur, abych si zakoupil ještě dva digipacky od Kingdom Of Sorrow a nechal si je od hlavních aktérů podepsat. Nemluvě o záplavě skvělých triček – no tohle jsem tedy podcenil. Velká část měsíční výplaty v korunách v peněžence je mi v tuto chvíli v peněžence víte na co…no musím to nechat na příště. Ptám se ho ještě na hraní na britském festu Bloodstock, jehož triko má na sobě a kde byli Hatebreed jednou z hlavních hvězd. Ještě chvíli klábosíme o uvěznění R. Blytha ( Jasta toho neví víc než my tady z tisku ), který mu na jeho desce zazpíval, chválíme vynikající německé pivo ( tady pořád chutná jako tenkrát ), které se tu točí a už jsou tu Crowbar. Jamye paří vedle mě jako blázen a v dobré náladě huláká jeden song za druhým. Neskutečný, kde tenhle nadmíru sympatický chlapík bere energii!!!

Crowbar do nás tlačí svůj sludge-core s maximálním nasazením, basák divoce třepe hlavou a Kirk své riffy sází jeden za druhým. Kapela si koncert užívá a je vidět, že je to opravdu baví. Jízda, absolutní blaho! Ztrácím úplně pojem o čase, nechávám se unášet na této vlně až do konce. Odcházím naprosto spokojený z koncertu, jaký jsem už dlouho nezažil!