28. 8. 2008

HB Fest - Live CD

Je Havlíčkův Brod kultury hrob? Odpověď na tuto otázku naleznete na zajímavé live kompilaci havlíčkobrodských umělců.

Vytvářet kompilační cédéčka s písněmi okresních kapel je bezpochyby záslužná činnost a patří tak jistě velký dík jejich tvůrcům, kteří tímto dílkem určitě závratně nezbohatnou, ba spíše naopak, ale zato udělají radost mnoha posluchačům. Takže havlíčkobrodští váš dík patří Jakubu Tauberovi a celému týmu Cecek Records, že vám touto cestou naservíroval 14 různých chodů, jak je zkonzumoval na festivalu HB Fest v lednu roku 2007.

Celá deska se nese převážně v rockovém hávu a osciluje mezi punkem, crossoverem až hardcorem. Zvukově není placka zrovna nejvychytanější, ale bereme-li v úvahu, že jde o live nahrávku, tak zvukař Luboš Kocourek neodvedl vůbec špatnou práci. Zaznamenal zde produkci souborů Noostrak, Full Stop, Singhaia, U.CH.O. nebo Nu Pagadi a mnoha dalších. Některé písničky vám mohou splývat v jeden celek a mohou se zdáti být výtvorem jedné skupiny, takže jen pár postřehů o těch „vyčnívajících“. K těmto zajímavějším interpretům bych patří například Denudace a jejich Píseň zahalená v sametu. Tento song nabízí jakousi fúzi rocku, funky a folku a svým pojetím je na nahrávce ojedinělá. Dále určitě nepřeslechnete dnes už legendární Našrot, který se zde prezentuje věcičkou s názvem Hnijící královna. Také následující Pop-Porn zaujme a to především využitím elektroniky v jejich hutném soundu. Vše uzavírá muzika tak trochu z jiného ranku a tím jsou hip-hopoví Mravní Zkaženci a jejich Notor. HB Fest zmapoval kapely působící v Havlíčkově Brodě a jeho blízkém okolí. Velkým plusem této kompilace je také uvedení webových stránek jednotlivých interpretů na obalu alba, což nám poskytne ještě větší přehled v této mozaice muzikantů. Nahrávka má také pietní charakter, neboť je věnována památce tragicky zesnulého Jiřího Tajovského z kapely U.CH.O. Chcete-li poznat další muziku z vysočiny, doporučuji sehnat si alba s názvy Třebíčský výběr.

Album:HB Fest - Live
Počet stop:14
Rok vydání:2008