3. 2. 2016

Rubicon River - Kostky jsou vrženy

Vlašimští heavymetalisté RUBICON RIVER nám předkládají svůj debut. Ale nenechme se mýlit, kapelní životopis i fotogalerie napovídají, že těmto muzikantům rozhodně zkušenosti nechybějí. Už při vstřebávání prvních dojmů je patrné, že deska uspokojí posluchače, kteří dávají přednost líbivé pohodové melodice před nahrávkami kapel, které v každém taktu dávají najevo, jak jsou progresivní a hráčsky nadupané.

Každopádně už letmé seznámení s prvními tóny na bandzone, na základě kterého jsem si cédéčko k recenzi z redakce vyžádal, bylo velmi nadějné a vyvolalo ve mně slibná očekávání.

Bezprostředně po zapnutí přehrávače mi naskočí reminiscence na podobně hudebně naladěné Španěly z kapely Tierra Santa. Zvuk, který místo agresivního drajvu vychází vstříc maximální líbivosti. Zdvojená kytarová sólíčka stavěná jednoduše bez zbytečného leštění kytarových krků a zběsilých prstolamů. Zdánlivě nenápadné klávesy v pozadí, bez kterých by to ale v žádném případě nebylo ono. Úsporná, ale maximálně funkční rytmika, která šetří dvojkopákovými náložemi. Melodie, které mají moc přenést vás na chvíli do trochu jiného světa (texty však nejsou tak bezstarostné jako hudba), i když takovou sílu, s jakou vás zmiňovaní španělští kolegové přenesou na moře, RUBICON RIVER zatím nemají. Dovolím si zde parafrázovat známou reklamu. Ano, mohli jsme do té písně dát nějakou zběsile arytmickou pasáž. Ano, kytarista mohl předvést všechny techniky, které ovládá. Mohli jsme někde změnit výraz a ukázat, že umíme vybočit. Ale my jsme řekli NE. A já dodávám, že je dobře, že kapela těmto svodům, které by jí možná v některých recenzích přinesly bod navíc, odolala. Dobří muzikanti se totiž poznají podle toho, že svou vyhranost a vyzrálost předvedou bohatě na poli, které je jim vlastní, a RUBICON RIVER zde obstojí bez jediné námitky.

Na výše popsaném však kapela ještě zdaleka svoji munici nevystřílela. Další zbraň totiž představuje zpěv Tomáše Krajánka, který disponuje skvělou barvou hlasu v nižších i vyšších polohách, navíc se mi líbí i frázování, kterým dokáže vyrovnat i drobné nástrahy v textech, jako jsou např. hovorové tvary slov či občasné výplňové zájmeno. Celkově je však nutno texty pochválit, a to nejen za zvládnutou obsahovou stránku, ale i za to, jak bez ohledu na výše zmiňované detaily hezky „kloužou po jazyku“.

Pokud u vás v rámci poslechu melodického metalu vítězí píseň nad kompozicí, relax nad soustředěním a pohoda nad filosofií, neváhejte se s RUBICON RIVER seznámit.

Interpret:RUBICON RIVER
Album:Kostky jsou vrženy