3. 1. 2008

Underside - Liar

Jde o kombinaci H/C - Crossover a zvládají svuj styl opravdu bravurně. Undeside s posledním materiálem i předposledním prohloubili techniku hraní oproti albu předchozímu.

Pražská kapela Underside má za sebou natočený tři dema Clairvoyance, I have broken the radio, Jumping To Boot Record a oficiální dlouhohrající lisované Liar. Na CDr demo Jumping To Boot Record se zde objeví recenze také. Mám ho k dispozici, zatím však udělám průřez a recenzi nejnovějšího alba Liar vydané v letoščním roce, což je rok 2007 u Cecek records. Jde o kombinaci H/C - Crossover a zvládají svuj styl opravdu bravurně. Undeside s posledním materiálem i předposledním prohloubili techniku hraní oproti albu předchozímu.

Zpěv je melodický a zároveň tvrdý. Vyzpívávané variace se mísí s hardcoreovým řevem a zároveň se zpěvák dostává do crossoverového rapu. Abych nezapomněl, je to celé v angličtině. Ani hráči na hudební nástroje neostávají pozadu, nabustrované kytary jen huhlaj a zároveň dokáží vyjet sólové variace. Samozřejmě ani basa není špatná a bicí drží krok s burácející vervou. No a pokud máte rádi Dog eat Dog, R.A.T.M., Biohazard a jim podobné kapely, tak za 150Kč českou kapelu, která se jim může s přehledem vyrovnat si pořiďte.

Obal je plnobarevný obsahující texty bez překladu do češtiny, pouze v AJ. Jako hosté zde vystupují Lajosh z Kashmir, který se podílel na remixu skladby White Spoon, která je dosti elektronická a odlišná od skladeb ostatních. Ještě jedna odchylka z celého alba je skladba poslední Funk II, která se nese v rytmu černošského funky. Takže závěrečné dvě skladby, ač jsou z produkce Underside s crossoverem moc společného nemají. Však jestli jste posluchači vícero žánrů, tohle se vám bude také zamlouvat.

Dalším hostem na albu je Alesh, který se spoluúčastní na zpěvu ve skladbě Liar, podle které je celé album pojmenované a podle dostupných recenzí na toto album, skladby nejlepší. Ano je hodně zdařilá a chytlavá, no pro mne nejzajímavější po hudební stránce je End Search to beru jako nejtechničtěji provedenou skladbu. Jinak celkově album je opravdu velmi zdařilé. Slyšel jsem, že se roztrhnul pytel z nu-metalem a crossovere v zemích českých, což jsem moc nezpozoroval, ale asi to bude pravda. A pokud tomu tak je, tak Undeside hravě a bravurně zvládají tento žánr. Ale to už se jen opakuji. Dobrý výkon předvedli i na M.S. festu v letošním roce i když tento festival je zaměřen hlavně na SKA kapely.

Interpret:Underside
Album:Liar
Sestava:Majk - zpěv